PRESS

Katerina Barsukova. Sand Art

Press – SPB tv

«В этой маленькой комнате за небольшим столом она создаёт живые картины»

Телеканал «Санкт-Петербург» взял интервью у художника Катерины Барсуковой

Декабрь 2018

Press – Pskov

«Сказочные персонажи чудесным образом оживут в руках талантливой девушки…»

Статья посвящена выступлению Катерины Барсуковой под аккомпанемент музыкантов Симфонического оркестра Псковской филармонии на музыку Петра Ильича Чайковского «Спящая красавица», которое состоялось 5 января 2019 г.

Псковская Лента Новостей, 2018

Press – Artmuza

«В ее работах можно встретить хрупкий мир природы…»

Статья о песочной анимации Катерины Барсуковой

АРТМУЗА, 2018

Press – QC

«Sand and music together create an unforgettable action»

The article is devoted to the performance of Katerina Barsukova with the Philharmonic Orchestra of Monte Carlo (Monaco) to the music of M. Mussorgsky "Pictures from the Exhibition", which took place on January 24, 2018.

The magazine «QC». January 2018
The author is Christian Wulff.

Press – DNA

«The artist's soft and confident gestures show music, like a reflection in a mirror ...»

This is the critical article of Katerina Barsukova's performance with the Strasbourg Philharmonic Orchestra (France) on Claude Debussy's music "Children's Corner" and Gabriel Fauré's "Dolly Suite", which took place on January 14, 2018.

The journal DNA. January 16, 2018. France. Strasbourg.
The author is Christian Wolff.

Press – Music magazine

How to create magic from a word, music and sand

The article is devoted to the creation of a musical performance with sand animation "The Tale of a Fisherman and a Fish", which takes place in the Philharmonic for children and youth of St. Petersburg.

Music magazine. June 2016 year.
The author is Alexander Strizhkov.

Press – miraman

Sand is the same material as gouache or watercolor. But with your character!

An article about creativity and methods of working with the sand animation of the artist Katerina Barsukova.

Internet-magazine "Miraman". June 15, 2015.
The author is Natalia Tyumentseva.